آماده‌سازی ۳۶۰ ایستگاه صلواتی بین راهی در دهه آخر صفر | ۲۴۰ کاروان زائر پیاده در نوبت ثبت نام برای اسکان قدرت نمایی یک اندیشه متعالی جا پای قدم‌های جابر | روایتی از عشق و دلدادگی زائران اربعین حسینی در مسیر کاظمین به کربلا روایتی از آیین پیاده‌روی جاماندگان اربعین ۱۴۰۳ در  مشهد| خیابانی به سوی نور رشد ۹۲ درصدی تعداد زائران اربعین طی ۹ سال اخیر | امسال، کربلا از بیش‌از ۲۱ میلیون نفر میزبانی کرد قدردانی تولیت آستان قدس رضوی از اعتاب مقدسه عراق در میزبانی از زائران اربعین حرم امام‌رضا(ع) در شب اربعین ۱۴۰۳ میزبان عزاداران دلسوخته حسینی بود اعمال روز اربعین + صوت و متن کامل زیارت اربعین تردد ۱۵۲ هزار نفر در شبانه‌روز گذشته از مرز مهران (۴ شهریور ۱۴۰۳) جاماندگان اربعین، زائر امام مهربانی‌ها شدند (۴ شهریور ۱۴۰۳) + فیلم زائر ایرانی در کربلا به خبرنگار رسانه آمریکایی چه گفت؟ پیش‌بینی ورود ۵۰۰ هزار زائر پیاده به مشهد در دهه آخر صفر برگزاری ۳۲ ویژه‌برنامه در دهه پایانی صفر در آستان حسین بن موسی الکاظم (ع) طبس آماده‌باش ۱۴ پایگاه اورژانس حرم امام‌رضا(ع) در روز اربعین حسینی (۴ شهریور ۱۴۰۳) امنیت اربعین را مدیون خون شهداییم مراسم «اربعین با شهدا» در گلزار شهدای بهشت‌رضا(ع) مشهد برگزار می‌شود مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین ۱۴۰۳ در تهران، در کدام خیابان برگزار می‌شود؟ + ساعت و تاریخ مشایه‌ای به سوی عرفان اینفوگرافی | برنامه‌های حرم امام رضا (ع) در هفته جاری (۳ شهریور ۱۴۰۳) محبت امام‌حسین(ع) تا قیامت در دل شیعه و سنی زنده می‌ماند | اربعین؛ نقطه اشتراک شیعه و سنّی دربرابر صهیونیست‌ها
سرخط خبرها

قدرت نمایی یک اندیشه متعالی

  • کد خبر: ۲۴۷۳۲۴
  • ۰۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۴
قدرت نمایی یک اندیشه متعالی
دفاع مقدس گواه این حقیقت است که مرز‌های ایران را از گزند انواع دشمنان با فرهنگ عاشورا مصونیت بخشیدیم.

اربعین به اضافه یک. این را آغاز مطلبی می‌کنم که یک روز بعد اربعین منتشر می‌شود. هرچند اربعین هم خود را با عاشورا تعریف می‌کند که تکلیف همه روزهاست. در همین عاشورایی که در آینه اربعین بازتابی تمام دارد به این فهم می‌رسیم که قوت و قدرت که فقط در شمشیر و تفنگ خلاصه نمی‌شود. اتفاقا توان این دو کوتاه است حداکثر به اندازه عمر صاحب شمشیر و صاحب تفنگ. آنچه اقتدار واقعی و ماندگار را تعریف و تبیین می‌کند، چیز دیگری است.

یکی از مصادیق قوت را امروز دنیای اسلام دارد مشاهده می‌کند و آن، راهپیمایی اربعین است. این گزاره، جمله طلایی رهبر فرزانه انقلاب است که چنین کامل می‌شود؛ وَ اَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّة. راهپیمایی اربعین قوت اسلام است. من توجه دادن حضرت آیت ا... خامنه‌ای به این آیه و تعریف نسبت بین آن و راهپیمایی اربعین را بسیار درس آموز می‌دانم. 

بسیارمان این آیه را ترجمه‌ای نظامی‌ می‌کردیم، اما رهبر انقلاب، با این آیه ما را به ظرفیت‌های تازه از قدرت توجه دادند و درباره راهپیمایی اربعین تصریح کردند: «{راهپیمایی اربعین}، قوت حقیقت است، قوت جبهه مقاومت اسلامی است که این جور اجتماع عظیم میلیونی راه می‌افتد به سمت کربلا، به سمت حسین (ع)، به سمت قله و اوج افتخار فداکاری و شهادت که همه آزادگان عالم باید از او درس بگیرند.» بله، واقعیت توأم با حقیقت همین است که عاشورا هم پشتیبان مقتدر ما و هم پیشران اقتدار ماست. نه فقط در حوزه اعتقادی و مذهبی که در عرصه ملی، عمق راهبردی ما را عاشورا تعریف می‌کند. ما با عاشورا از ایران دفاع کردیم. با مکتب اباعبدا... دکترین دفاع ملی مان را نظام می‌دهیم. 

دفاع مقدس گواه این حقیقت است که مرز‌های ایران را از گزند انواع دشمنان با فرهنگ عاشورا مصونیت بخشیدیم. امروز عاشوراست که ما را سرپا نگه داشته است. ما اربعین را هم بازگشت به کربلا و عاشورا معنا می‌کنیم. رهبر انقلاب می‌گویند: «از روز اول هم که اربعینی به وجود آمد، اهمیت اولین اربعین به همین اندازه بود. 

اهمیّت اربعینِ اول این بود که رسانه پُرقدرت عاشورا ست. از روز عاشورا تا روز اربعین بنا بر یک روایت روزی است که اهل بیت (ع) به کربلا برمی گردند، این چهل روز، چهل روزِ فرمانروایی منطقِ حق در میان دنیای ظلمانی حاکمیّت بنی امیه و سفیانی‌ها بود.» برخلاف آنکه یزید و یزیدیان اول خود را پیروز کربلا می‌دانستند، اما غبار که فرو نشست دیدند آنکه دست هایش بالارفته در برابر سر‌هایی که بالا رفته بود، دست آن‌ها بود.

این فتح هم نه با شمشیر که با کلمه اتفاق افتاد: «رسانه حقیقی [یعنی]فریاد زینب کبری (س)، فریاد حضرت سجاد (ع)؛ در کجا؟ در کوفه، در شام، در آنجایی که ظلمات محض بود، این‌ها بزرگ‌ترین رسانه بود. همین‌ها بود که عاشورا را نگه داشت، همین‌ها بود که عاشورا را به امروز رساند. تاریخ و ریشه این روز اربعین و ماجرای اربعین این است.» توجه به ریشه است که شاخه‌ها را هم بارور می‌کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->